خانه > مطالب اصلی > وقتی جز شانه مامور اعدام پناهگاهی نیست

وقتی جز شانه مامور اعدام پناهگاهی نیست

وقتی که من خواب بودم، یک اتفاق افتاد

کی؟ صبح امروز

کجا؟ خانه هنرمندان

چگونه؟ دو نفر اعدام شدند

عکس رو نگاه کنید، انگار متهم سرشو روی شونه مامور اجرای حکم گذاشته، ترس توی چشماش رو میبینید؟

فکر کنم خیلی نادر باشه این صحنه.

نادر چون مامور اجرای حکم سر متهمی رو روی شونه خودش بگیره

نادر چون متهمی که چند لحظه بعد قراره بمیره، هیچ پناهگاهی غیر از شونه مامور اعدامش نداره

263562_884

بیایید بیوگرافی ها رو تماشا کنیم:

متهم ردیف اول

متولد: ۱۳۶۸

تحصیلات: –

شغل: موتور فروش

پولی که از ماجرای زورگیری به دست آورده: ۷۰ هزار تومان

اتهام: محاربه و فساد فی‌الارض از طریق سرقت مسلحانه و ایجاد رعب و وحشت با سلاح سرد «چاقو»

متهم ردیف دوم

متولد: ۱۳۷۱

تحصیلات: سیکل

شغل: بیکار

پولی که از ماجرای زورگیری به دست آورده: ۷۰ هزار تومان

اتهام: محاربه و افساد فی‌الارض از طریق سرقت مسلحانه و ایجاد رعب و وحشت

متهم ردیف سوم

متولد: ۱۳۷۰

تحصیلات: سیکل

شغل: آزاد

پولی که از ماجرای زورگیری به دست آورده: ۳۰ هزار تومان

متهم ردیف چهارم

متولد: ۱۳۶۷

تحصیلات:

شغل: پیک نمایشگاه

پولی که از ماجرای زورگیری به دست آورده: حدود ۱۷ هزار تومان

بخش هایی از گزارش دادگاه رو ببینید:

تنها دلیلش را برای زورگیری بیماری عنوان می‌کند. خود متهم هم یک بار گرفتار زورگیر‌ها شده. ظاهرا زورگیر‌ها با آجر بر سرش کوبیده‌اند و پول‌های کم توی جیب و گوشی موبایلش را برده‌اند. حرف‌های متهم تمام می‌شود جایش را وکیلش می‌گیرد.

همان ابتدای دادگاه متهم ردیف دوم می‌زند زیر گریه. یک مامور پلیس دستبند‌ها را از دستانش باز می‌کند و صندلی مخصوص را به او نشان می‌دهد با دست اشک‌هایش را پاک می‌کند. متولد سال ۷۱ است. بعد از اظهارات متهم ردیف اول، وقتی در جایگاه قرار می‌گیرد، باز هم گریه می‌کند. انگار قرار نیست اشک چشمانش خشک شود. می‌گوید: «مادرم همه چیز برایم تهیه می‌کرد… گول رفیق را خوردم… ترو خدا منو اعدام نکنین!»

هر بزهکاری باید مجازات بشه، شکی در این نیست.

هر جامعه ای متناسب با فرهنگ خودش قوانینی داره برای مجازات بزهکاران، شکی هم در این نیست.

تا زمانی که برای دیدن صحنه اعدام، عده ای از درخت بالا میرن تا موبایلشون تو محل مناسب برای فیلم برداری قرار بگیره، انتظار توقف حکم اعدام و درخواست اون فقط یه پز روشنفکرانه ست، که نشون میده چقدر کسایی که این تقاضا رو دارن از واقعیت جامعه خودشون جدا افتاده هستند.

 263564_223

اما واقعا چه کسی باید اعدام بشه؟

این بچه ها، بله دقیقا «بچه ها» بزرگترینشون ۲۴ و کوچکترینشون فقط ۲۰ ساله شون بوده.

دزد و زورگیر حرفه ای نبودن، اگر بودن برای ۷۰ و ۳۰ هزار تومن زورگیری نمیکردن.

کارهم می کردن، بیوگرافی ها نشون میده توشون پیک موتوری و… هم بوده. اما وقتی تو جامعه ای هستند که روز به روز ارزش پولش پایین میاد.

تو مملکتی که خوردن نون خالی و ماست و برای سه نفر با حقوق کارمندی کفاف نمیده.

تو جامعه ای که هیچ امیدی برای فرداشون ندارن.

چیکار باید بکنن؟

اختلاف طبقاتی به حداکثر رسیده، یک عده به نون شب(این نون شب کنایه از خورش قیمه نیست، دقیقا منظور نان خالی برای شب است) محتاج هستند و عده ای دیگه، بدون هیچ تلاش و زحمتی سوار ماشین های نیم میلیارد تومنی میشن.

یک سری پول اجاره یه زیر زمین تو بدترین نقاط تهرانو ندارن، یک عده تو آپارتمان های ۵۰۰ میلیاردی میشینن

طرف برای ۴ میلیون خرج عمل مادرش دزدی کرده…

اعدام توی قوانین ما هست، استقبال عمومی هم نشون میده که کار درستی، قبول.

اما چه کسی باید اعدام بشه؟

کسایی که با تصمیمات نادرستشون وضعیت کشورو به اینجا کشیدند، یا کسایی که خودشون معلول این شرایط هستند.

انگار دور از جون شما سرطان بگیرید، پوستتون تاول بزنه، به جای درمان سرطان توال ها رو با ناخن خراش بدید… این تاول تموم شد، فردا جای دیگه تاول میزنه… تا وقتی سرطان درمان نشه این تاول ها هستند…

تازه بدتر هم میشه، چون به جای درمان علت اصلی این تاول ها، شما همه ش میخواهید مظاهرش رو پاک کنید. پاک هم نمیشه مطمئن باشید…

تا وقتی این سرطان درمان نشه، هر روز همین بساط خواهد بود. گیرم چند ماهی از ترس اعدام پسر بچه های بی پول و فقیر و گرسنه همچین کارهایی نکنن، واقعا تا کی دووم داره؟

فاز بعدی هدفمندی رو هم اجرا خواهید کرد، برای اینکه پول انتخابات فلان سیاستمدار تامین بشه، فشارش هم روی دوش مردم می افته. هر روز طبقه متوسط ضعیف تر میشه، تورم بالا تر میره.

یه وقتایی نگاه پر از حسرت ادم ها رو به این ماشین های لوکس و گرون قیمت دزدکی دید میزنم، فکر میکنم اینها هر کدوم میتونن یه زورگیر بالقوه باشن، به محض فراهم شدن شرایطش بالفعل میشه.

جوونی که آینده نداره، امید نداره، از امریکا و سارائیل برای دولت شما خطرناک تره، شک نکنید.

با دیدن این ماجرا، اون داستان وحشتناک تو ذهنم هی داره چرخ میزنه، روزی که لشکری از مردم، شبیه فیلم های زامبی، بلند شن بیان دم در خونه های اونهایی که دستشون به دهنشون میرسه و بخوان به خیال خودشون حقشونو پس بگیرن.

  1. مینا
    20 ژانویه 2013 در 12:52 | #1

    متاسفانه مجریان قانون درکشورما عادت بدی پیداکرده اند آن هم پاک کردن صورت مسئله است چون هم راحت وهم کم هزینه

  2. 20 ژانویه 2013 در 12:53 | #2

    وای خدا
    قلبم تیر کشید …

  3. مینا
    20 ژانویه 2013 در 12:56 | #3

    حالم بد شد.حالم بد شد…خدایاااااااااااااااااااااا…اگر بمیریم از غم رواست:(

  4. رهگذر
    20 ژانویه 2013 در 13:33 | #4

    همه قبول دارید که اگه این مسئله رسانه ای نمیشد اتفاقی پیش نمیومد مثل خیلی دیگه از پرونده ها .
    اما باید مجازاتی غیر از اعدام داشتند ولی تمامی پرونده ها باید مثل همین رسیدگی بشن

  5. میثم
    20 ژانویه 2013 در 13:38 | #5

    حالا اگه می بردن زندان بعد آزادی دوباره این کار را فجیعتر انجام می داد میشه متنی که می نوشتی رو بگی؟ مظلوم نمایی برای مجرمان خطرناک دیگه مبارزه سیاسی نیست یا اگه خدای نکرده خودت یک بار یه قمه بیاد زیر گلوت تازه ماهیت اینا میاد دستت

  6. هدا
    20 ژانویه 2013 در 13:41 | #6

    دردناکه..ولی زورگیری خیلی وحشتناکه..خیلیم بی گناه نیستن که نیاز به دلسوزی داشته باشن در این حد البته…دلسوزی برای نوع انسانه که به اینجا ها میرسه و بی وجدان میشه…خب البته اعدام هم حکم خیلی سنگینیه و باهاش مخالفم…به امید روزی هستیم که تلاش برای کشف ریشه این اعمال و از بین بردنشون بشه… و و و و….

  7. 20 ژانویه 2013 در 13:57 | #7

    دوستان عزیز من خدای ناکرده موافق عمل مجرمانه اینها نیستم. در مورد اعدام یا زندان اونها هم نظری ندارم و معتقدم نوع مجازات رو فرهنگ یک جامعه تعین میکنه.
    اتفاقا به شدت با مخالفان اعدام در ایران امروز هم زاویه دارم.
    اما موضوع اینه که اینها ظواهر هستند، معلول هستند نه علت.
    نباید خوشحال بود که دو تا بچه اعدام شدند، پس مشکلات حل شد.
    امروز خبر رسیده نرخ ارز واردات برخی دیگه از مواد غذایی هم بالا رفته، گرانی و تورم مردم عادی رو دزد میکنه.
    دزد غیر حرفه ای هم بزهکاره، اما معلوله، امیدوارم متوجه عرض بنده بشید، من حمایت یا دفاعی از عمل مجرمانه این افراد نمیکنم.
    کارشناس حقوق یا قاضی هم نیستم که حکم صادر کنم، عرض بنده اینه که اینها معلول هستند نه علت.

  8. مصطفی
    20 ژانویه 2013 در 13:58 | #8

    تا وقتی مردم ما گوسفند هستند و گوسفند میمونن(این حرفم با اکثریت مردم گوسفند بود کاری با اقلیت خوب ندارم.) شرایط همینه.برای خودم متاسفم که تو این کشور خراب شده زندگی میکنم.این صحنه تماشا نداره.

  9. ارمغان
    20 ژانویه 2013 در 14:00 | #9

    اگه جامعه شناس بودم از اعدامی ها قبل از اعدام می پرسیدم آیا در طول عمرشون یک صحنه اعدام رو از نزدیک دیده بودن یانه. واقعا می خوام بدونم اعدام اون هم در ملاءعام تاثیری تو پایین آوردن آمار جرایم داره یا نه.
    ما ایرانی ها خدای برچسب زدنیم. رو دزدی برچسب محاربه می زنیم و رو خودفروشی برچسب مهدورالدمی. بدون این که بدونیم ریشه این بدبختی ها کجاست.
    جالبه که مفسدین فی الارض فقط شامل زورگیرا می شه و ظاهرا مفسدین اقتصادی رو در بر نمی گیره.

  10. helia
    20 ژانویه 2013 در 14:04 | #10

    http://www.youtube.com/watch?v=QwqN_94A3fk
    اون موقع که با قمه حمله میکنن باید فکر این چیزا رو بکنن

  11. nastaran
    20 ژانویه 2013 در 14:04 | #11

    نمیگم درسته یا غلطه ولی به این فکر کنید شاید با این کار زورگیری کم بشه

    اما اعدام اینها تو این سن و سال یا رفتن مردم برای تماشا فاجعه است

  12. یه همشهری
    20 ژانویه 2013 در 14:39 | #12

    khili dardnak bood ghalbam be dard omad man khodam ye dokhtare 21 sale daram vaghean nemidonam chi begam khoda chera sedaye maro nemishnavi akhe ta key.

  13. 20 ژانویه 2013 در 14:53 | #13

    به نظر شما آقای خاوری الان کجاست!!! آیا زورشون به امسال خاوری می رسه!!! یا اصلا نباید هم برسه!!!

  14. میلاد
    20 ژانویه 2013 در 15:34 | #14

    اگه کلیپ زورگیری شون این همه انعکاس داخلی و خارجی (مثل تلویزیون فرانسه) پیدا نمیکرد هیچ وقت اینقدر براشون سنگین نمی بریدن
    دلم براشون میسوزه

  15. ایرانی
    20 ژانویه 2013 در 15:39 | #15

    با اعدامشون مخالفیم چرا باید دروغ بگیم؟ ۳۰ شاکی داشتن مگه میشه از این همه شاکی کمتر از چند صد هزار تومان دزدیده باشن؟
    فردا که مشخص بشه این ارقام دروغ بوده اصل اعتراض به اعدام هم زیر سوال میره!

  16. حسن
    20 ژانویه 2013 در 16:09 | #16

    @میثم
    بر اساس تصورات ذهنی نمیشه جان یک نفر رو گرفت باید حکم با جرم تناسب داشته باشد و همیشه به اصلاح مجرم امیدوار بود مگر اینکه عکسش به یقین ثابت شود.

  17. یه انسان
    20 ژانویه 2013 در 16:31 | #17

    واقعا غم انگیزه و غم انگیزتر مردمان ما هستن که به همین راحتی از اعدام این بدبختها حمایت میکنن. واقعا با این همه اعدام جامعه ما امروز سالم تر و امن تر از قبله؟ چرا ما جماعتی که انقدر از اعدام این بدبختها حمایت میکنیم و رگ غیرتمون بالا میزنه وقتی که جوونامون رو تو خیابون میکشتن و میزدن صدامون در نیومد. اون زورگیری نبود؟

  18. یا حسین
    20 ژانویه 2013 در 17:56 | #18

    زورگیران اعدام شدند….با زور گویان چه میکنید؟

  19. بازرگان
    20 ژانویه 2013 در 18:04 | #19

    مشکل اینجاست که او ….که کلی آدم کشت و تجاوز کرد را چرا خم به ابروش نمیارن؟ پول دردین؟ چقدر ده میلیون یا ۱۰۰ میلیون؟ من آدم می شناسم پول شویی می کنه ۵ میلیارد. جزوه آدم حسابی ها می شناسنش چرا چون …. بوده. اینارو کی اعدام می کنه؟

  20. arash
    20 ژانویه 2013 در 19:36 | #20

    احساسی مطلب ننویس آقای نویسنده یا مدیر محترم
    برات آرزوی بد نمی کنم دوست عزیز
    اما اما اما فقط یکبار که گیر همچین آدم هایی افتادی تا مرز سکته کردن از ترس رفتی و تا سال ها ضربه روحی از یک زور گیری ساده در وجودت بود وقتی تا آخر عمرت صدای موتور شنیدی از زور ترس الکی الکی از هوش رفتی وقتی ناموست رو به خاطر زورگیری یک کیف ساده تا حد مرگ بردن میای اینجا فحش می نویسی به جای این جملات رمانتیک!!!!
    گشنگی و بدبختی برای همه هست اما دلیل نمیسه به طمع بیشتر در آوردن دیگران رو نابود کنیم!!! زورگیری شاید به ظاهر چند دقیقه اتفاق بیفته اما آثارش روی فردی که مورد زورگیری وافع شده شاید تا آخر عمر باقی بمونه!!!!

    لطفا احساسات بچه گانه خودتون رو بروز ندید!!!

  21. نیما
    20 ژانویه 2013 در 20:10 | #21

    یه سوال
    اگه پول همراه قربانی یک ملیارد بود و حاصل یه عمر زندگیش بازهم این متهم ها صد هزار تومان ازش میگرفتن!
    خب کاش یکم هم خودتون بزارین جای قربانی
    یکی بیاد چاقو بزاره زیر گردنتون و لختتون کنه و بعد یکی دو تا خط هم یادگاری براتون بذاره چه حسی پیدا میکنینن یا این اتفاق برای مادر و خواهرتون بیفته
    وقتی تو یک جامعه احساس امنیت از بین بیره زندگی معنایی نداره

  22. ن.ر
    20 ژانویه 2013 در 20:18 | #22

    ایرانی ها کلا جو گیرن. خب که چی جو میدین عکس اعدامی رو میزارین ؟ زور گیری بدترین جرم در دنیاست… الان ۲۰ هزار تومن… فردا تجاوز زوری..پس فردا دزدی. ایجاد ترس و وحشت و رعب در جامعه و نا امن کردن مملکت جرمش سنگین نر از ۷۰هزار تومن زورگیری. خدارو شکر اعدام شدن. جانی های آینده مردن تا زندگی بدبختانه تری رو تجربه نکنن. باید اعدام بشن. بیماری یا فقر دلیل موجهی برای زورگیری نیست. باید با اشد مجازات باهاشون برخورد بشه.

  23. مرتضی
    20 ژانویه 2013 در 21:04 | #23

    بنده مخالف اعدام و قصاص اراذل و اوباش سابقه دار،متجاوزین به عنف ، قاتلین و اسید پاشهاو قاچاقچی ها نیستم….خیلی هم موافقم…
    ولی این چه قصاصی است؟چه مجازاتی؟چه مساواتی؟
    شما قاچاقچی رو اعدام میکنی چون با مواد مخدر زندگی و جون آدمها رو میگیره…
    شما اسید پاش رو اعدام میکنی چون در اصل با کارش زندگی کسی رو تباه میکنه
    شما متجاوز به عنف رو اعدام میکنی چون در اصل زندگی و هستی نوامیس مملکت رو گرفتن
    اراذل اوباش هم همه اینکارها رو باهم میکنه!!!!و اعدام
    اما این ها واقعا” حکمشون اعدامه؟چه فرقی با مجرمین بالا دارن؟پس حبس یا حبس ابد واسه کیه؟؟؟؟اینها اصلاح نمیشدند؟؟؟؟یکبار سرقت اعدام؟

    ضمنا” در فیلم منتشر شده از صحنه زور گیری اینها چهره هیچ کدوم معلوم نیست!معلومه که خود شخص مضروب اینها رو شناسایی کرده یا چهره نگاری….

    ثمره این اعدام اینه که از این به بعد زورگیرها میدونن اگه گیر بی افتند اعدام هستند پس بین زنده موندن و مردن شخصی که مورد سرقت واقع شده مردنش بهتره چون احتمال شناسایی کمتره و قتلش جرمی رو به اونها اضافه نمیکنه….در هر صورت اعدام هستن دیگه!!!!

  24. mho
    20 ژانویه 2013 در 21:19 | #24

    سلام آقای زورگیر، سلام آقایی که از زور نداری میری دزدی. هموطنی که برای جور شدن مواد میری زورگیری. همشهری که دستت تنگه. میدونم میدونی‌ کاری که میکنی‌ اشتباهه. زورگیر عزیز که چاقو میگیری دستت جوونهای مردمو لات پاره میکنی‌. مردمو میکشی. ببین جرمش مرگ. اعدامه. میدونم مشکل کجاست وقتی‌ تو دادگاه گریه میکنی‌ تقاضای بخشش. میدونم وقتی‌ میری پای چوبه دار سرتو رو شونه مامور اجرای حکم میذاریو زار میزانی‌، از کاری که کردی پشیمونی. یجای کار اشکال داره. همه می‌دونن تقصیر تو نیست، تقصیر جامعست، تقصیر اونیه که با حرف‌های بیجا وضع زندگی‌ مردم رو به اینجا می‌کشونه. اون پسری که گوش این شهر کثیف و آلوده از فقر جون میده. تقصیر اون ادمأییه که نمیذارن تو بفهمی چه خبره. وضعیت أسفناک تر از اونی‌ هست که فکرشو میکنی‌. یه زمانی‌ ایرانی‌ حرمت داشت میدیدن وقتی‌ ایرانی‌ هستی‌ بهت بیشتر احترام میذاشتن، الان چی‌؟ الان وقتی‌ میبینی‌ کشوری که آسان قابل قیاس نبود با ایران الان ملت واسه گرفتن ویزاش جلوش صاف میکشن. بهشون توهین می‌شه. وقتی‌ میان بیرون از اون مملکت. آره این مشکلات فقط واسه داخل نیست بیرون یه‌جور دیگه نمایانه. میدونی‌ تقصیر کیه؟ تقصیر کسی‌ که احساس مسولیت نمی‌کنه.

    به هر حال یه عدّه‌ باید چوب کارای آدم‌های دیگرو بخورن. این دفعه ترکشش گرفت به تو،، برو حداقل امیدوارم که اون دنیایی باشه و اونجا بتونی‌ خوشبخت شی‌‌. اینجا همش کثیفیه.

  25. حسین
    20 ژانویه 2013 در 22:20 | #25

    اما وقتی تو جامعه ای هستند که روز به روز ارزش پولش پایین میاد.

    تو مملکتی که خوردن نون خالی و ماست و برای سه نفر با حقوق کارمندی کفاف نمیده.

    تو جامعه ای که هیچ امیدی برای فرداشون ندارن.

    چیکار باید بکنن؟

    خیلی ساده است!
    باید برن با چاقو و قمه بیافتن به جون مردم
    باید برن به ناموس مردم تجاوز کنن
    باید برن کاری بکنن که بچه ی مردم تا چندین وقت کابوس ببینه
    باید برن کاری کنن یه بدبخت دیگه ای که اونم مثه همینا بدبخت بوده، بدبخت تر بشه

    خیلی خوبه!
    حیات وحش

  26. امین
    20 ژانویه 2013 در 23:06 | #26

    ببینم اگه خودتون مخاطب زورگیری اینا قرار بگیرید بازم اینجوری لطیف باهاشون حرف میزنید ؟بیکاری ،تورم ،گرونی و …. تو جامعه ما هست درست ! ولی اگه قرار باشه ۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰ زورگیر داشته باشیم چی ؟ این آدما باید ۵ بار اعدام شن ب نظر من

  27. مجتبی
    20 ژانویه 2013 در 23:10 | #27

    اعدام چیز بدیه ولی من یکبار گیر این افراد افتادم و فقط خدا می دونه که چی کشیدم تا اونها فقط موبایلم و چند هزار تومنی رو که داشتم ازم بگیرن و برن ….اصلا قابل تصور نیست که این جماعت انتحاری تو بعضی از مواقع چه کار هایی که نمی کنن…..جنابی که این مطلب رو نوشتی می دونی چند نفر بی گناه هر روز و هر سال بابت این افراد جون خودشون رو از دست میدهند….

  28. 20 ژانویه 2013 در 23:19 | #28

    شخصا با اعدام این دو نفر با فرض اینکه از لحاظ قانونی حقشون بوده مشکلی ندارم
    ولی آدم از این حرصش میگیره که یه پرونده چند میلیارد دلاری هنوز که هنوزه خبری ازش نیست
    چیزی که آدمو اذیت میکنه مساوی نبودن آدمها در مقابل قانونه و گرنه اجرای قانون به نظرم لازم و خوبه هرچند که دردناک باشه

  29. امیر
    20 ژانویه 2013 در 23:42 | #29

    جامعه بیمار است، دولت ….است، فرهنگ بیمار است، اقتصاد بیمار است … سر جوان ۲۰ ساله گرسنه بالای دار می رود و شکم پیرمرد اختلاسگر میلیاردی فربه تر می شود. حالا بزنید توی سر هم دیگه برای اینکه اعدام باید می شد یا اعدام نباید می شد. خاک بر سر من و تو

  30. میترا
    20 ژانویه 2013 در 23:45 | #30

    نتیجه و حاصل سال ها سو مدیریت و دزدی و دروغ پردازی می شود مملکتی که کشاورزیش نابود می شود ، کارخانجاتش بسته می شوند، روستاها خالی می شوند و در حاشیه شهر منزل می کنند و معتاد می شوند و دزدی می کنند و زورگیری . که عاقبت سلطه زور گویان همانا زورگیری است در سطح خرد و کلان کلان.

  31. mansor
    20 ژانویه 2013 در 23:52 | #31

    khahare ….shahram jazaeri va pedar madare …., khavari ….va sadha dozde …..rahat dar canada zendegi mikonand ama javanane goshne edam mishand!!!!

  32. مهدی
    20 ژانویه 2013 در 23:53 | #32

    اگه یه روز نزدیک چشت میزدن تو صورت زنت و گوشیشو میدزدیدن بازم می گفتی وای خدای من به نظر من حقشونه

  33. sama
    21 ژانویه 2013 در 01:09 | #33

    @arash
    شما اصلا می غهمی اعدام یعنی چی ؟؟؟ اونم جلوی چشم صدها نفر!!!! محض اطلاع شما همون آقایی که اینا ازش زورگیری کرده بودن گفته بود من راضی نیستم که اعدام بشن.اونوقت بعضی ها شدن کاسه داغتر از آش !!! معلومه که کارشون اشتباه بوده و باید مجازات می شدن ولی به تناسب جرمشون!!!! شما خواهشا اینقدر احساساتی و بیرحمانه فکر نکن. این کجاش منطقیه که دو نفر به خاطر ۷۰ هزار تومان پول اعدام بشن؟؟؟

  34. رفیع
    21 ژانویه 2013 در 01:10 | #34

    آدمهای خوب همون آدمهای بدی هستند که هنوز لو نرفتن
    کی میتونه ادعا کنه تو زندگیش هیچوقت خطا نکرده؟ گر حکم شود که مست گیرند باید که هر آنچه هست گیرند
    شهروندان محترمی که به گمان خودشون شغل شرافتمندانه ای دارن و از اعدام این دو شرور دفاع میکنند یک لحظه خودتو بذار جای اون بابا که به خاطر فقر رفتی دوزار دزدی کردی و یهو سر صبح خودتو در میون مردم بی رحمی میبینی که اومدن مردنت رو تماشا کنن
    جامعه خشن حتی فرصت درس خوندن هم بهت نداده که بخای امروز از خودت دفاع کنی و کاری که ازت برمیاد فقط گریه کردنه
    در جامعه این تفکر حاکمه که مشکل هر فرد فقط مشکل خودشه در حالی که مشکل هر فرد مشکل تمام جامعه هست و ما همه تک تک به خاطر فقر مسئولیم

  35. hosein
    21 ژانویه 2013 در 01:48 | #35

    اای کاش تو این مملکت هرکیو که دزدی میکرد اعدام میکردن. ای کاش اونایی هم که میلیاردی اختلاس کردنو این همه جونو به راه فساد کشوندن اعدام میکردن نه دزدای ۷۰ هزار تومنی.. ای کاش تو حسرت دیدن یه ترازوی سالم نبودیم… ای کاش…

  36. اااا
    21 ژانویه 2013 در 09:34 | #36

    من کاری با این حرفا ندارم.. اعدام اینا درست بود اینا و همه کسایی که اینجوری رفتار می کنن باید اعدام بشن… همینا هستن به خواهرو مادر مردم تجاوز میکنن… اگه سنش کمه چطور تونست زورگیری کنه بدون شک بهترین کار اعدامشونه… کاری به بد بودن دولت هم ندارم…

  37. علی
    21 ژانویه 2013 در 09:57 | #37

    معلومه چه خبره؟ چه آه و ناله ای!! احتمالا اکثر کامنت گذاران عزیز خارج نشین هم هستند و از تمام استانداردهای زندگی برخوردار! چرا خلط مبحث میکنید؟؟ طرف زورگیری کرده باید تاوانش را پس بده. وقتی کسی میخواد دست به چاقو و قمه ببره باید بدونه آخر و عاقبتش چیه؟ باید بدونه سارق مسلح حکمش اعدامه! اعدام! فشار اقتصادی هست درست، مردم تحت فشار هستند درست، هزار جور بدبختی دارند درست، سه هزارمیلیارد را یک آدم عوضی برده درست، همه اینها چه ربطی به اون بدبختی داره که بهش حمله کردند و با چاقو زدند ناکار کردند و اینجوری که خوندم به سرش ضربه بدی زدند!!!!؟؟ یعنی فشار اقتصادی دلیل موجهی هست که مثل حیوون بهم بپریم. آقای امیر هادی انواری من شما را نمیشناسم ولی از وبلاگ خانم مسیح علی نژاد لینک شما را پیدا کردم. بنظرم بهتره قبل از نوشتن هم متنی احساسی کمی درباره آن فکر کنید.یعنی اگه یکی آپارتمان ۵۰۰ میلیونی داره و من ندارم دلیل میشه که برم زورگیری کنم؟؟!! این چه استدلالیه که شما دارید؟ هر چند در نوشته تان کمی هم اما و اگر گذاشتید که با مجازات مخالف نیستید ولی بنظر من اصل قضیه فراموش شده. اگر قرار باشه که هر کسی فردائی نداشته باشه دست به چاقو ببره و از دیوار همسایه اش بالا بره ببینید چه فاجعه ای درست میشه.من خودم که یک کارمند هستم چرا واقعا از شما سئوال میکنم چرا هر وقت باید برم بانک پولی بگیرم باید هراس و نگرانی داشته باشم و اطرافم را ببینم تا کسی بهم جمله نکنه و دائم در حالت ترس باشم. چرا؟! یکبار یه گدائی سر یک چهاراه به من میگفت حاظر شدم گدائی کنم ولی خلاف نکنم. مگه هر کسی نداشت باید دست به چاقو ببره؟؟؟!!!
    خدا باعث و بانی تمام این مصیبتها را لعنت کنه.

  38. mehdi.gharibi
    21 ژانویه 2013 در 10:01 | #38

    به نظر من اصلا مجازات با جرم همخونی نداشت و …بود وگرنه هیچکی از امنیت بدش نمیاد.

  39. ثریا
    21 ژانویه 2013 در 11:06 | #39

    به نظر شما اگه همه مشکلات این چنینی را از ریشه ای که میگویید حل کنیم دیگه جامه ما هیچ گونه خلافکاری نخواهد داشت و ما باید قوانین و حذف کنیم.
    به نظر من عدم آگاهی از قوانین و مجازات ها برای دوستان خلافکار این مشکلات را ایجاد میکند.
    بعد از اعلام عمومی توی گوگل موضوع محاربه و مجازاتش سرجی شدم و کلی دیدگاهم به این موضوع تغیر کرد چون کاملا توجیح شدم و هیچ ناراحتی هم از اعدام دیگر ندارم قبول دارم جان آدمی شیرین است و از دست دادنش خیلی سخت و دردناک ولی من خودم مسئول جانم هستم و اگر خلافکاری این جان و از من بگیره دیگه برای من چه توفیقی دارد که اعدامش کنند یا نه

  40. علی
    21 ژانویه 2013 در 11:34 | #40

    ما ایرانیا همیشه باید مخالف باشیم….حالا یه کار خوبم که دولت داره انجام میده ..ما مخالفیم…متاسفم واقعا برای ملتی که طرفداره زورگیراشه…..
    متاسفم…..
    واسه ملتمون….
    حاا دیگه زورگیرا شدن آدم خوبه……

  41. ارشیا
    21 ژانویه 2013 در 11:58 | #41

    من با کامنته آقای علی به شدت موافقم…اینا اعدامو حکم کردن که هرکی از فردا قمه نگیره دستش راه بیفته تو خیابون….حالا اگه دوستان خیلی ناراحت شدن و احساسی برخورد کردن بدونن که ممکنه یه روزی خدا نکرده همین زورگیرا سراغ خودشونن بیان

  42. آرمان
    21 ژانویه 2013 در 12:03 | #42

    نخیر کسی نگفت بهشان شکلات جایزه بدهند. جرم و مجازات باید تناسب داشته باشند و در اینجا بی عدالتی شده است. اینها آدم نکشته بودند. والسلام.

    چطور توجیه شدی عزیز؟ جواب این سوالات را به خودت بده، نه برای من چون جوابش را بلدم:

    ۱-چرا تا حالا اعدام جواب نداده است( شما بخوان سالی ۳۵۰ اعدام)؟

    ۲- چطور بقیه کشورها بدون اعدام امن شدند(سوید و نروژ و فنلاند فدای سرت،همین ترکیه)؟

    ۳-مردمی که ۵ صبح خواب ناز را فدای تماشای این مراسم می‌کنند آیا نرمال هستند یا خود زمینه جنایت دارند؟

  43. 21 ژانویه 2013 در 12:37 | #43

    کارشون درست نبوده ولی خوب
    من میگم کارشون در سطح اعدام نبود واقعا درد ناک بود

  44. 21 ژانویه 2013 در 12:41 | #44

    @علی
    علی جان این نیست که ما موافق یا مخالفیم … ولی من موافق اعدام نیستم اونم که به دیگران هم بخوان نشون بدن

    اشتباه کردن درست
    زندانی شن

    تا چند وقت پیش به عرب ها چیز میگفتیم که واسه دزدی دست رو ازشون میگیرن
    الان ما که بدتر کردیم

  45. reza
    21 ژانویه 2013 در 13:22 | #45

    برای ویسده متن بسیار متاسفم برای این استدلالهای بی منطق و عوامانه اش … این آدمهای حرامزاده و کثافت و بی پدر و مادر رو از سالهای پیش باید اعدام میکردند …شما سنگ این بی پدر و مادر ها رو به سینه میزنید؟؟!!! خجالت بکش آقا … تو هم حتما” مثل اون آشغالها هستی حتما”… اگر کسی دزدی کنه تا وقتی که به حریم کسی تجاوز نکنه از دید من حتی نوش جونش !! کسی که برای ۱۷ تومن چاقو و قمه در میاره و ضرب و شت میکنه یه بی پدر و مادر و حرومزاده هست …. خجالت کش و خودت رو آدمی منطقی نبین شما هم ا دید من مثل همون ها هستید چون با انتشار این مطالب اریدخیانت میکنید….متاسفم کیا تحصیل کرده ما هستند..!!!

  46. Omid
    21 ژانویه 2013 در 18:20 | #46

    Vaghti yeki az ina soraghe khaharo baradaret oomado ba chaghoo jereshoon dado 20,000 toman azashoon pool dozdid bayad hale to ro porsid…

  47. اکبر
    21 ژانویه 2013 در 20:10 | #47

    آقا رضا، حرامزاده یعنی چی؟ شما مطمئنی وقتی پدرت داشت نطفه ی شما رو می بست به زن همسایه اش فکر نمی کرد؟ بی پدر مادر یعنی کی؟ می دانید اگر پدر شما وقتی که داشت نطفه ی شما را می بست به آبجی ِ من فکر می کرد شما بنا به معیارهای خودتان یکی از همان حرامزاده ها و بی پدر مادر ها بودید؟
    دوست عزیز، برادر، رفیق، شما دارید زر می زنید بدون این که بدانید اصلاً چرا دارید زر می زنید. شما یکی از همان قمه کش ها هستید فقط جرات قمه کشیدن ندارید.

  48. آریا
    21 ژانویه 2013 در 22:18 | #48

    arash :
    احساسی مطلب ننویس آقای نویسنده یا مدیر محترم
    برات آرزوی بد نمی کنم دوست عزیز
    اما اما اما فقط یکبار که گیر همچین آدم هایی افتادی تا مرز سکته کردن از ترس رفتی و تا سال ها ضربه روحی از یک زور گیری ساده در وجودت بود وقتی تا آخر عمرت صدای موتور شنیدی از زور ترس الکی الکی از هوش رفتی وقتی ناموست رو به خاطر زورگیری یک کیف ساده تا حد مرگ بردن میای اینجا فحش می نویسی به جای این جملات رمانتیک!!!!
    گشنگی و بدبختی برای همه هست اما دلیل نمیسه به طمع بیشتر در آوردن دیگران رو نابود کنیم!!! زورگیری شاید به ظاهر چند دقیقه اتفاق بیفته اما آثارش روی فردی که مورد زورگیری وافع شده شاید تا آخر عمر باقی بمونه!!!!
    لطفا احساسات بچه گانه خودتون رو بروز ندید!!!

    ;h;gh
    کاملا موافقم شما رنگ تیزی ندیدی که ادعا می کنی این آدم ها باید اعدام بشن وقتی توی صورت جای یه بریدگی افتاد که فقط گوشی موبایلت رو ببرن و تا آخر عمرت تو حسرت قیافه ات تو آینه نگاه کردی می فهمی اون بدختی که همین آقا زد تو سرش اصلا هیچ مقاوتی نکرد ولی ثانیه آخر فیلم با این که کارش تموم شده بود اومد و با قمه زد تو سرش

  49. پدرام
    22 ژانویه 2013 در 01:26 | #49

    آیا تا حالا از یکی از پورشه‌سوارهای توی خیابون (از زیر ۲۵ ساله‌هاشون) از یکی از کسانی که از بنگاه املاک بیرون میان در حالیکه چند ده میلیارد بابت خرید یک ملک پول دادند (اونها هم زیر ۲۵ سال) پرسیدید پولهاشون از کجا اومده؟ کاری که اونها کردند زورگیری نبوده؟ اون زورگیری‌هاست که به این زورگیری‌ها منجر میشه… آه از تصویر این پسربچه ابله بی‌پناه که سر روشونه جلادش میذاره… ما همه توی این شهر سر رو شونه جلادهامون نگذاشتیم؟

  50. محمد
    22 ژانویه 2013 در 02:17 | #50

    @arash
    ولی حکم اعدام؟
    اعدام؟
    با معرفت ..هیچی تو زندگیشون ندیدن….
    فقط سختی و فشار….
    گناه داشتن به خدا گناه داشتن ..به خدا گناه داشتن
    همین آدم میتونست زندگی کنه.. حبس ابد بدبد….ببرید آدمش کنید..بهش زندگی کردن یاد بدید

    هیچکس حق نداره زنگی یکی دیگه رو بگیره

    در ضمن…منی که تا امروز اگه زورگیر بودم.وقتی ببینم حکمم اعدام هست..اگه طرف رو میزدم و فرار میکردم..از این به بعد طرف رو میکشم که نتونن رد رو بگیرن و شکایتی نباشه

    این اعدام فقط اوضاع رو بدتر کرد

  51. محمد
    22 ژانویه 2013 در 02:33 | #51

    reza :
    برای ویسده متن بسیار متاسفم برای این استدلالهای بی منطق و عوامانه اش … این آدمهای حرامزاده و کثافت و بی پدر و مادر رو از سالهای پیش باید اعدام میکردند …شما سنگ این بی پدر و مادر ها رو به سینه میزنید؟؟!!! خجالت بکش آقا … تو هم حتما” مثل اون آشغالها هستی حتما”… اگر کسی دزدی کنه تا وقتی که به حریم کسی تجاوز نکنه از دید من حتی نوش جونش !! کسی که برای ۱۷ تومن چاقو و قمه در میاره و ضرب و شت میکنه یه بی پدر و مادر و حرومزاده هست …. خجالت کش و خودت رو آدمی منطقی نبین شما هم ا دید من مثل همون ها هستید چون با انتشار این مطالب اریدخیانت میکنید….متاسفم کیا تحصیل کرده ما هستند..!!!

    شما هم از دید من یک نطفه ی حرام هستید آقا رضا……امیدوارم زودتر به درک واصل بشی با این طرز فکرت

  52. NAZANIN
    22 ژانویه 2013 در 09:00 | #52

    @میثم
    آقا میثم ما نمی گیم اینا مقصر نیستند قطعا اشتباه کردند خیلی گناهشون هم یزرگه ولی واقعاً مملکت ما انقدر درسته یا انقدر گناه اونا بزرگه که اعدام بشن کاش می گفتند ۲۰ سال حبس اون وقت روزی هزار بار تو دلشون پشیمون می شدند ولی اعدام یعنی چی یعنی ۲۰ سال زحمت پدر و مادری که جونشون رو هم برای بچشون گذاشتن با یک طناب تموم می شه من خیلی اشتباهات کردم ولی زمان بهم درسای بزرگی داده نمی دونم آقا میثم تو هم اشتباه خیلی بزرگ کردی که الان مثل یه راز تو دلته و از گفتنش شرم داری چقدر ماها بدیم که فکر می کنیم فقط خودمون اجازه داریم تو اینده عوض شیم بازم داری تو دلت می گی شاید بد از این کار رو می کردند ولی وقتی ۲۰ سال خودت توی اتاقت زندونی باشی و فکر کنی می بینی بالاخره می فهمی عمرت بالاتر از اینهاست که سر یک اشتباه نابود شه ضمنا توجه کن بدترین شغل تو مملکت پیک موتوریه که تو سرما و گرما کار می کنی پس می خواستند خوب زندگی کنند حتی به سختی ولی متاسفانه اشتباهات انسانها تمومی نداره فقط وقتی قضاوت می کنی فکر کن که اگر روزی این بلا سر کسی که عزیزت اومده بود واکنشت نسبت به این قضیه چه بود

  53. 22 ژانویه 2013 در 13:54 | #53

    وقتی عدد زورگیرها از هزار بگذرد
    همه جرثقیل ها هم برای اعدام کم است

    آقا چرا سفسطه می کنین شما آخه؟
    کی دلش برای دزد و زورگیر میسوزه؟ یه سری از رفقا دانسته و آگاهانه برای تخطئه و انحراف افکار عمومی از اصل ماجرا سفسطه می کنند. عمده این سفسطه ها اینه:
    * دلتون برای زورگیر ها و اوباش می سوزه.
    * نباید با بزهکار برخورد کرد؟ اگر برخورد هم نمیکردند می گفتید چرا برخورد نمیشه.
    * سر خودتون و خانواده تونم میومد اینجوری دل میسوزوندید؟

    باید پاسخ داد
    اولا) بله، دلمون برای زورگیر هم میسوزه. مسلمون باشید، پیرو پیغمبر خودتون باشید، شما هم باید دلتون برای گناهکار بسوزه. زورگیر هم ترحم انگیزه، دل من برای شما هم میسوزه که به احترام یه دزد میلیاردی با توجیه حمایت از اقتصاد آزاد، تا کمر خم میشید، اما مشتاقانه اعدام دو تا زورگیرو تماشا می کنید و شعار هم میدید. دلم برای اون زورگیر به خاطر سرنوشتش میسوزه، برایش حماقت و بلاهت شما هم دلم میسوزه!

    دوما) باید برخورد کرد، کی گفته نباید برخورد کرد. اما اولا باید جرم و مجازات تناسب داشته باشه(این یکی از اولیه ترین اصول حقوق است) دوما اگر مفسد فی الارض باید اعدام بشه، همه باید در برابر قانون برابر باشن. این همه زورگیری شده چرا فقط این دو نفر اعدام شدند؟ مگر اخلال گر در نظام اقتصادی کشور مفسد فی الارض نیست، پس کو؟ چه خبر از متهم اختلاس ۳ هزار میلیاردی؟ میدونید ارزش کل بازار برنج مملکت که این روزا قحطی هم شده به ۲ هزار میلیارد تومان نمیرسه؟

    سوما) بقیه رو نمیدونم، ولی خود من دو بار تاحالا مورد حمله این ادما قرار گرفتم. یکبار سساعت و جیبمو خالی کردن. یک بار هم ماشینمو لخت کردن. هر دو بارشم شکایت کردم. خبری نشد.

    چهارما) ما با زورگیر و دزد حرفه ای طرف نیستیم، با دزدهای آماتور و غیر حرفه ای طرف هستیم. اگر میخواید دلتونو با اعدام دوتا بچه خوش کنید، باشه بکنید. ولی این مسکنه، مطمئن باشید این زخم هنوز چرکش بیرون نزده، دیر نیست اون روزی که مردم فقیر از جنوب شهر به شمال شهر حمله کنن تا زنده بمونن… کینه ادم ها رو نگاه کنید جامعه طبقاتی شده به شدت و فاصله ها زیاد شدن. اونها به خیال خودشون به زودی میان دنبال حقشون که از شماها بگیرن.
    اون وقت دیگه یکی دو نفر نیستن، وقتی عددشون از هزار نفر بالاتر بره، تمام جرثقیل های تهرانم جمع کنید برای اعدامشون کمه….

    به جای اینکه ادای واقع گرایی در بیارید و دیگران رو به روشنفکر بازی متهم کنید، به اینده سیاه و اجتناب ناپذیر جامعه تون فک کنید بدبختا

  54. حامد
    22 ژانویه 2013 در 17:49 | #54

    @امیرهادی انواری
    آقا امیر هادی خیلی قشنگ گفتی حرف دل منو زدی نوکرتم داداش
    نمیدونم ما تا کی میخوایم چوب ندانم کاری قشر عظیمی از غلامان زنجیر به دست این جامعه رو بخوریم که هر چقدر می زنن تو کمرشون نم پس نمیدن و تاظع تابع تر هم میشن
    متأسفام واسه اینجور افراد کوته فکر و عقب افتاده که باعث اصلی همین اتفاقات و وقایع مصیبت بار هم خودشون هستن آره از ماست که بر ماست

  55. arsalan
    22 ژانویه 2013 در 18:05 | #55

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  56. محسن
    22 ژانویه 2013 در 21:46 | #56

    جناب آقای امیر هادی انواری از نوع پاسخ شما به رضا که واقعا بی ادبانه برخورد کرده و احترام صاحب نامش را وحتما پدر ومادرش را رعایت نکرده هم ….دلگیر شدم برادر این پاسخ درشان یک وبلاگ نویس منتقد نیست.

  57. مهرداد
    23 ژانویه 2013 در 09:33 | #57

    باید با خودمون یکرنگ باشیم و ببینیم آیا اگر این افراد به ما یا عزیزانمان هم حمله می کردند باز هم از آنها طرفداری می کردیم؟ یا اگر در آنجا حضور داشتیم و اسلحه ای هم دستمان بود باز هم به آنها رحم می کردیم؟

  58. محمد
    26 ژانویه 2013 در 15:20 | #58

    کار نداریم چقدر گیرشون اومده ببینم اگه سه میلیون تومن من رو نبرده بودند من الان جزو اونهایی بودم که دیگه نباید اجاره نشین میبودم اگه یه بار گیرشون افتاده بودی این متن رو نمینوشتی.مادرش مریض بود؟؟؟چرا نبردش یه بیمارستان و داد و بیداد کنه اومد تو کوچه عربده و قمه کشید؟؟مادرش اگه میمرد به این امر راضی بود؟؟؟؟؟

  59. مهدی
    26 ژانویه 2013 در 21:01 | #59

    در پاسخ به برخی از دوستان:

    دقیقا انسانیت ما جایی رشد می‌کنه که این بلا سر خودمون و مادر و خواهرمون بیاد و خشونت رو انتخاب نکنیم.

  60. یه دوست
    27 ژانویه 2013 در 12:28 | #60

    با قسمتی از حرفهایت موافقم اما این نکنه را هم در نظر بگیر که همگی ما دارای عقل هستیم و هیچ عقل سلیمی برای این مقدار پول تهدید به ادم کشی نمیکنه.اگر مبلغ زیاد بود میشد قضاوتی کرد اما این مقدار واقعا نه.البته با حکم اعدام هم مخالفم اما باید جلوی این کارها گرفته شود.ما باید انچه را که برای خود نمیپسندیم برای دیگران هم نپسندیم.ایا به این مساله فکر کرده ابی که شاید خودت را با قمه و چاقو تهدید میکردند و اگر هم تو را میکشتند برای ندادن هفتاد هزار تومان باارزش ترین چیزت که جانت است را از تو میگرفتند.بیاییم کمی منطقی باشیم.صحبتی هم با رضا دارم.شما نباید امیر را هم به ان افراد نسبت میدادید والبته امیر خان شما هم کمی سعه صدر داشته باش.مطالب انتقادی بعضا جواب های بدی را به دنبال داره.موفق باشی

  61. نیما
    27 ژانویه 2013 در 14:00 | #61

    من با خشونت مخالفم چون همه خارجی هایی که زندان گوانتانامو درست می کنن با خشونت مخالفند
    من با اعدام زور بگیر ها مخالفم چون تا حالا کسی من رو به مرگ تهدید نکرده و با ایجاد تعلیق برای مرگ و با زدن قمه خونم را نریخته
    من با اعدام مخالفم چون باید یکی از اونهایی را که سی سال است می گوییم بگیرند نمی گیرند و چون نمی گیرند پس حق ندارند که اونهایی را که با خشونت و قمه به مردم حمله می کنند اعدام بکنند
    من می دانم که اونهایی را که سی سال است نمی گیرند باز هم نخواهند گرفت و برای همین با اعدام اینها مخالفت می کنم چون میخوام هزاران نفری که مورد حمله زوربگیر ها قرار میگیرندجان سالم بدر نبرند تا بلکه دلم از دست جمهوری اسلامی خنک بشه
    من از شیون خواهران اعدامی ها خیلی ناراحت شدم گور پدر خواهر و مادر اونایی که زور بگیرها کشتند یا مجروح کردند
    من اصولا آدم دلرحمی هستم و دلم نمیخواهد از دماغ یه زوربگیر خون بیاد حالا میخواد از دماغ اونایی که زور بگیرها بهشون حمله کردن خون بیاد یا نیاد
    من با این مراسم مخالفم و معتقدم تا وقتی نمی شود دزدهای بزرگ را گرفت مردم باید از طریق زوربگیرها خونشان به زمین بریزد
    من مخالفم چون جمهوری اسلامی موافق است
    من مخالفم چون اینجوری روشنفکرانه تر است
    من مخالفم چون اصلا با مخالفت است که می توانم ابراز وجود کنم
    من مخالفم ….. به هزار دلیل و دلیلش هم به کسی ربط نداره

  62. nima
    27 ژانویه 2013 در 14:07 | #62

    @مهدی
    چرا؟
    چه کسی این جمله احمقانه را گفته است؟
    حضرت شما رسالت خودتونو از سازندگان زندانهای ابوغریب و گوانتانا نگرفته اید؟
    نگو نه دیگه! اصلا یادم نمیاد در مقابل اون جنایتها از این سخنان حکیمانه فرموده باشید. لابد قرار بوده اونموقع سکوت بفرمایید. درست میگید ما اونقدر خر هستیم که فقط وقتی جمهوری اسلامی اقدام میکنه اسمش خشونته بقیه گل و بلبل از خودشون در می کنند!!!

  63. نرگس
    28 ژانویه 2013 در 16:11 | #63

    ازتون ممنونم امیدوار شدم که هنوزافرادی بیدارند.درسته که کاراشون اشتباه بوده و باید تنیه شوند ولی نه اینگونه.متاسفم برای افرادی که به جای حل مشکل ، مسئله رو پاک می کنند.

    در پناه حق

  64. سارا
    2 فوریه 2013 در 16:52 | #64

    ممنون از پاسخ سنجیده ی آقای مهدی.
    به تحلیل جامعه شناسانه زیر نگاهی بیاندازیذ. کمی چم و گوشمون رو بازتر میکنه
    http://persian.iranhumanrights.org/1391/11/ghazian_3/

  65. مهدی
    17 آگوست 2013 در 00:56 | #65

    نمیدونم مسئول این سایت کیه ولی هرکی هستی دمت گرم حرف دل مارو زدی!
    منم بعد این که شنیدم اعدام شدن خیلی سوختم! چون ناعادلانه بود قطعاً کسانی هم که این حکم رو بریدن باید پاسخ بدن.
    در ضمن به عنوان یه طلبه محصل در علوم دینی و آگاه به حدود شرعی البته تا حدودی به قطع میتونم بگم که اینا مصداق محارب و مفسد فی الأرض از لحاظ شرعی نبودن و معلوم نیست آقایون با چه دینی براشون حد بریدن!
    ازشون دفاع نمیکنم ولی راه های خیلی خیلی بهتری برای مجازات قطعاً بود! والعاقبه للمتقین!
    امیر المؤمنین میفرماید:ایّاک و الدِّما. بپرهیزید از ریختن خون های بی گناه.

  66. ناشناس
    15 سپتامبر 2013 در 21:48 | #66

    یکی از دوستامون به اسم هلیا کفته بود وقتی این کارو میکنن باید فکر اینجاشم بکنن ولی از نظر من کسی که دست به یه همچین کاری بزنه وضعیتی که توش قرار گرفته جایی برای فکر کردن واسش نذاشته وضعیت مردم مخصوصا قشر کم سن تاسف باره!!!!

  67. ناشناس
    20 آوریل 2016 در 23:42 | #67

    ای کاش فقط ای کاش انقد فاصله طبقاتی مردم زیاد نبود اگه نبود این اتفاقا نمی افتاد, بنظرمن هیچکس حق نداره زنده بودن و نفس کشیدن کسیو ازش بگیره,
    ایشالله خدا باعث و بانی این مشکلاتو به راه راست هدایت کنه,
    جیگرم کباب میشه این صحنه ها میبینم,
    من خودم همین شهریور یه موتوری اومد کیفمو زد, کیفمو با اینکه هیچی پول توش نبود ندادم که حولم داد و کیفمو برد, بعدش تا دوروز اصلن حالم خوب نبود, صدایه موتور میشنیدم میچسبیدم به دیوار , منم دله خوشی از زورگیر ندارم, اما اما واقعا؟ واقعا؟ حقشون اعدامه؟؟؟؟؟؟؟
    خدایا ما ادمارو ببخش که تو خلق میکنی ما میکوشیم ازبین میبریم

  1. 20 ژانویه 2013 در 19:11 | #1
  2. 20 ژانویه 2013 در 19:14 | #2
  3. 20 ژانویه 2013 در 19:14 | #3
  4. 20 ژانویه 2013 در 19:19 | #4
  5. 20 ژانویه 2013 در 20:09 | #5
  6. 20 ژانویه 2013 در 20:28 | #6
  7. 23 ژانویه 2013 در 01:03 | #7
  8. 23 ژانویه 2013 در 23:09 | #8
  9. 24 ژانویه 2013 در 00:01 | #9
  10. 27 ژانویه 2013 در 16:36 | #10
  11. 27 ژانویه 2013 در 16:39 | #11
  12. 27 فوریه 2013 در 11:48 | #12
  13. 1 ژوئن 2013 در 06:45 | #13