خانه > مطالب اصلی > سانس فوق العاده: تماشای ضجه زدن خواهران اعدامیان

سانس فوق العاده: تماشای ضجه زدن خواهران اعدامیان

اگر از دیدن صحنه اعدام دو پسر ۲۰ و ۲۴ ساله خوب لذت نبردید

اگر دیدن این صحنه ها برایتان مهیج و سرگرم کننده نبود

اشکالی ندارد

رسانه های “مرد” محور، “باوجدان” که به حریم شخصی افراد هم وارد نمی شوند، برای شما صحنه های ویژه ای تدارک دیدند

ضجه زدن خواهران دو قربانی پای چوبه دار (اتفاقا پر بازدید هم شده)

shivan2

قبلا هم نوشته بودم “مردی” و “مردانگی” و “اخلاق” در رسانه های حال حاضر ما فقط توجیهاتی هستند برای رسیدن به هدف. نوعی اسلحه که برای هدف قرار دادن وجدان افراد طراحی شده. (اینجا: http://amirhadianvari.com/?p=2686)

اعدام دو زورگیر هم شد شاهد این مدعا

راست می گویند”قصه خر سواری ملاست” واقعا راست می گویند

دستگاه قضا، همان دستگاه قضاست…

چطور حکم دو زورگیر که “زر” و “زور” ندارند خوب، عادلانه، لازم الجراست… باید صورت دو زورگیر را برای همه نشان داد. شیون خواهران آنها ها را هم به تماشای عموم گذاشت(اینجا: http://baztab.net/fa/news/21478)

حکم دادگاه در مورد مجری مشهور صادر شده، هنوز کسی جرات انتشار نام و چهره اش را ندارد. کسی هم حرف بزند متهم به نامردی می شود(اینجا: http://baztab.net/fa/news/21053/ )

آن وقت چهره دو زورگیر را نشان می دهند، که هیچ…. چهره خواهران دو نفر را در حال شیون و زاری بدون حتی واتر مارک یا فیلتری برای پوشاندن چهره با افتخار منتشر می کنند….

تا آنها که از دیدن این صحنه های مهیج عقب افتادند، برسند… شاید هم زاویه تماشای شیون و ضجه زدن دو دختر نوجوان برایشان خیلی محرک و جذاب بوده که شده پربیننده ترین خبر این سایت خبری

اما کار که به مجری مشهور می رسد، که اتفاقا همین دستگاه قضا محکومش کرده، نوشتن درباره محکومیتش بی اخلاقی و ورود به حریم شخصی او میشود، یا مثلا نگاه کردن به فیلم لب گرفتن دو نفر در اسانسور که به گفته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران جزو حریم شخصی نیست، گمانه زنی در مورد هویت افراد، می شود بی اخلاقی!؟ (اینجا: http://baztab.net/fa/news/21290)

چطور نشان دادن شیون خواهران این متهمان و اعدام شده اخلاقی است و ورود به حریم شخصی نیست، اما حتی اشاره کردن به نام فلان اتاقک اقتصادی و گلایه و از عملکرد روابط عمومی آن، در شرایطی که فرد شاکی در محیط عمومی شکایت خود را فریاد زده، میشود “ورود به حریم شخصی افراد”

گیریم دو متهم زورگیری حقشان بوده اعدام شوند، خواهر و خانواده اش را چرا به نمایش عموم میگذارید، آنها هم باید به گناه برادرانشان بسوزند، با نشان دادن چهره شان و بازنشر چهره آنها آبرویی هم برایشان می ماند؟

فقط یقه سفید های اقتصادی که با استفاده از زر و زور دوست دختر و همسر دوم و… میگیرند و وعده و وعید می دهند آبرو دارند؟ 

اینها زندگی شخصی ندارند، احتمالا در آینده قرار نیست شوهر کنند؟ 

shivan

به اندازه کافی تماشاگر برای اعدام جمع نشده بود، نا راحت شدید؟ کف و سوت خوب نزدند، دل چند نفر هم این وسط سوخته… صبح تا غروب در صدا و سیما به جنازه هایشان هم فحش می دهند، در حالی که دزدان میلیاردی “یقه سفید” قهرمانان اقتصاد هستند …. چند نفری هم دل سوزاندند، که این جوانان می توانستند اینده بهتری هم داشته باشند…

یک نفر هم مثل من ننوشته چرا مجازات شدند، نوشته اگر عدالت است، باید برای همه باشند، هنوز حکم متهمان اختلاس ۳ هزار میلیاردی مشخص نشده…

کسی جرات نوشتن درباره انواع فساد اخلاقی فلان مدیر اقتصادی و مجری و… را ندارد(چون متهم به نامردی می شود)

چطور جامعه شناس وسط میکشید که تز بدهد که چگونه دل مردم برای زورگیران اعدامی نسوزد، اما جامعه شناسانتان نبودند که بگویند چرا مجری تلوزیون، مدیران اقتصادی و… فساد اخلاقی دارند؟ (اینجا: http://baztab.net/fa/news/21490)

زر و زورشان زیاد بود؟

چرا جامعه شناسانتان درباره تطمیع و تهدید خبرنگارانی که اخبار را گزینشی منتشر می کنند چیزی نمینویسند؟ کر و کور شدن خبرنگار و روزنامه نگار به بهانه کارت هدیه برنامه خبری، بورسیه دکتری، همکاری و حق التحریر و….فساد نیست؟ بزه نیست؟

فقط دل سوختن برای مرگ انسان ها(گیریم مجرم) ناهنجاری است که جامعه شناسان شما دنبال کشف دلیل آن هستند؟

فقط خواستن عدالت در مجازات ضد ارزش است، که جامعه شناسان باید در مورد دلایل آن بنویسند؟

کلاهتان را بالاتر بگذارید….

یاد اوری میکنم:

مردیت نبود فتاده را پای زدن….

اینها دیگر از فتادگی گذشتند، جنازه هستند…

جنازه شان را بزنید، ولی ذره ای به حرف های خودتان ایمان داشته باشید، حداقل به خانواده شان رحم کنید.

مردیت پای زدن چهره دو دختر که در مراسم اعدام برادران مجرمشان شیون می کنند بدون واتر مارک است؟

جناب آقای نویسنده که داد سخن در خصوص بی اخلاقی رسانه ها در کافه خبر سر می دهد، کجا تشریف دارند؟

به نمایش گذاشتن شیون و زاری دو محکوم به اعدام بی اخلاقی نیست؟

دیگر مطمئن شدم هیچ رسانه ای در ایران بی طرف و اخلاق گرا نیست. می خواهید بگویید خودت؟  من هم نیستم… شما هم باور نکنید

خدا به آخرت ما رحم کند

والسلام

  1. مم
    21 ژانویه 2013 در 17:53 | #1

    منبع عکس خبرگزاری فارس هستش که کاملاً واضح در چنر فریم عکس رو منتشر کرده بود که البته یه عکش رو بعداً حذف کرد.

  2. آریا
    21 ژانویه 2013 در 21:53 | #2

    آقا شما موقع ضجه زدن خواهر قربانی های زورگیری کجا بودی؟؟؟ عزیزم ما توی این مملکت اعدام الکی زیاد داریم ولی این یک مورد کاملا به جا و درست بود همین آقایی که اعدام شد(علیرضا) تو بازجویاش گفته می خواین چی کارم کنین؟! تهش می اندازینم ۳ سال زندان یه ساله عفو می خورم میام بیرون….

  3. AliSeraj
    22 ژانویه 2013 در 00:00 | #3

    ۱۰۰% مخالفم سرت نیومده نمیدونی چی میگی !!! خودت که این مطلب رو نوشتی اگه تو کوچه مادر یا خواهرت رو خفت کنن همه چیشو بگیرن بعد دست مالیش کنن چی کار میکنی هاااااا

    من خودم ۱سال پوالمو جمع کردم گوشی خریدم زحمت کشیدم بعد یه سری حرومزاده خفتم کنن همه چیم بم بگن !!! اتفاقا اینارو باید چند بار اعدام کرد

    بهترین کار رو عربستان میکنه دست قطع میکنه – لطفا این اعدام هارو به اعدامی های سیاسی نچسبونید

  4. احسان
    22 ژانویه 2013 در 00:57 | #4

    من دو روز است که این وبلاگ را می بینم خواستم به اطلاع برسانم نحوه برخورد سایت مذکور با این مساله اخیر مر ابه شدت آزرده است من هم در مخالفت با این اعدام ها کامنتهایی در آنجا نوشتم که منتشر نشد بنده تا دیروز این سایت خبری را اخلاق گرا می دانستم و امروز نظرم کاملا تغییر کرد و این موضوع را به اطلاع خودشان هم رسانده ام.

  5. مهدی
    22 ژانویه 2013 در 01:04 | #5

    شما از اون تیپ والدینی هستید که اگر بچتون درس نخونه خواهرشو…
    در تمام دنیا، حتی بین گونه هایی از جانوران بین جرم و مجازات تناسب وجود داره
    حتی اگر حرف اون مجرم درست میبود و سر یکسال آزاد میشد فکر میکنم کافی بود برای سرقت ۶۰هزار تومن و حتی برای دستمالی خواهر و مادر این یکی دوستمون ایضا
    اینکه کسی مخالف اعدام یک عده خرده خلافکار باشه به معنی دفاع از دستمالی خواهر و مادر کسی نیست.
    بحث عدالته دوستان خوبم، عدل , عدالت, عادل… به این کلمات فکر کنید.
    خلاصه صد رحمت به داستان ژان والژان
    اگر اعدام جلوی چیزی رو میگرفت قطعا لوکزامبورگ و سوییس بیشترین آمار اعدام رو تو دنیا داشتن نه ایران و کره شمالی و چند تا کشور بدبخت و ویرانه و بی فرهنگ.
    @آریا

  6. ایران
    22 ژانویه 2013 در 02:26 | #6

    گور پدرشون و خواهراشون.اینقدر زجه بزنن تا سقط شن میخواستن جانی تحویل اجتماع ندن.ببینم پول مردم رو با قمه زنی برده بودن خودره بودن هم باز خواهراشون زجه میزدن؟ نتیجه تبه کاری همینه.زجه بی زجه.

  7. محمد
    22 ژانویه 2013 در 02:29 | #7

    متاسفم برات علی سراج…امید وارم گرفتار بدبختی بشی…بفهمی مزه بدبختی چیه

  8. binam
    22 ژانویه 2013 در 03:51 | #8

    از دست این سوسول بازی شماها خسته شدم. تا یه عکس گریه و زاری میبینید. مثنوی مینویسید که اینا خودشون اینجوری نشدن به خاطر فلان و بهمان اینجوری شدن! اگر واقعا هم اینطور باشه هیچ دلیل برای قمه کشی و هزار تا کار دیگه که به سطح اخبار نمیاد نمیشه. خیلی وقت ها همین دزدی ها باعث بیچاره شدن خانواد های میشود . اینا درکش اینقدر سخته !!

  9. romtin
    22 ژانویه 2013 در 09:30 | #9

    @آریا
    shoma koja boodi ke ino shenidi

  10. sina
    22 ژانویه 2013 در 09:34 | #10

    عزیزان هموطن
    عملکرد زشت این افراد جای هیچ گونه ترحم و دلسوزی ندارد
    اما هر جرمی مکافات خاص خود را دارد و نباید با قصد و غرض شخصی با آن برخورد نمود
    کیف دستی اینجانب هم با کلی مدارک و سند در این کشور ناامن توسط کیف قاپ دزدیده شد و کلی باعث عذاب و درسر گردید
    سال هاست که در این کشور این گونه ناامنی ها وجود دارد و با بی تفاوتی های …. روز به روز بیشتر هم میشود.چون ریشه یابی بوجود آمدن آن کار اینها نیست و ی اصلا تمایلی به ریشه کنی آن ندارند. سوال اینجاست اگر این زور گیری این چنین رسانه ای نمی شد باز هم این افراد اعدام میشدند. صددرصد خیر. کار این ….فقط عوام فریبی است و بس و این که خیلی راحت بجای حل مسئله صورت مسئله رو پاک کنند و گناه کارهای ناشایست خودرا بر گرده مردم بی پناه ایران سوار کنند

  11. kian
    22 ژانویه 2013 در 09:40 | #11

    شماها میخواهید ادای روشن فکری در بیارید و فکر کردید ایران کشورهای غربی است .بابا ایران یک کشور جهان سوم است با کلی آدم های مریض و فرهنگ داغون ،شماها میدونید نا امنی چیه ؟میدونین شمشیر بزارن زیر گلوتون چه حسی بهتون دست میده ؟میدونی اگه دیگه نتونین تا سر کوچه خودتون یا بچتون بره یعنی چی ؟اینا اگه این اعدام ها را نکنند الان این چاقوکشی ها و این تجاوز ها صد برابر که هیچ هزار برابر شده بود .ای نادان ها من یکی ازبستگان نزدیکم ۵ ماه پیش دقیقا در همون کریم خان ۴ نفر قمه کش ریختن تو ماشینش و نه تنها دارو ندارش را بردن بلکه طرف بعدش سکته کرد رفت بیمارستان و هیچ وقت هم به پلیس از ترس اون اشغالا نگفت

  12. 22 ژانویه 2013 در 11:56 | #12

    namidonam chi bagam faghat khate shodam diga

  13. 22 ژانویه 2013 در 13:54 | #13

    وقتی عدد زورگیرها از هزار بگذرد
    همه جرثقیل ها هم برای اعدام کم است

    آقا چرا سفسطه می کنین شما آخه؟
    کی دلش برای دزد و زورگیر میسوزه؟ یه سری از رفقا دانسته و آگاهانه برای تخطئه و انحراف افکار عمومی از اصل ماجرا سفسطه می کنند. عمده این سفسطه ها اینه:
    * دلتون برای زورگیر ها و اوباش می سوزه.
    * نباید با بزهکار برخورد کرد؟ اگر برخورد هم نمیکردند می گفتید چرا برخورد نمیشه.
    * سر خودتون و خانواده تونم میومد اینجوری دل میسوزوندید؟

    باید پاسخ داد
    اولا) بله، دلمون برای زورگیر هم میسوزه. مسلمون باشید، پیرو پیغمبر خودتون باشید، شما هم باید دلتون برای گناهکار بسوزه. زورگیر هم ترحم انگیزه، دل من برای شما هم میسوزه که به احترام یه دزد میلیاردی با توجیه حمایت از اقتصاد آزاد، تا کمر خم میشید، اما مشتاقانه اعدام دو تا زورگیرو تماشا می کنید و شعار هم میدید. دلم برای اون زورگیر به خاطر سرنوشتش میسوزه، برایش حماقت و بلاهت شما هم دلم میسوزه!

    دوما) باید برخورد کرد، کی گفته نباید برخورد کرد. اما اولا باید جرم و مجازات تناسب داشته باشه(این یکی از اولیه ترین اصول حقوق است) دوما اگر مفسد فی الارض باید اعدام بشه، همه باید در برابر قانون برابر باشن. این همه زورگیری شده چرا فقط این دو نفر اعدام شدند؟ مگر اخلال گر در نظام اقتصادی کشور مفسد فی الارض نیست، پس کو؟ چه خبر از متهم اختلاس ۳ هزار میلیاردی؟ میدونید ارزش کل بازار برنج مملکت که این روزا قحطی هم شده به ۲ هزار میلیارد تومان نمیرسه؟

    سوما) بقیه رو نمیدونم، ولی خود من دو بار تاحالا مورد حمله این ادما قرار گرفتم. یکبار سساعت و جیبمو خالی کردن. یک بار هم ماشینمو لخت کردن. هر دو بارشم شکایت کردم. خبری نشد.

    چهارما) ما با زورگیر و دزد حرفه ای طرف نیستیم، با دزدهای آماتور و غیر حرفه ای طرف هستیم. اگر میخواید دلتونو با اعدام دوتا بچه خوش کنید، باشه بکنید. ولی این مسکنه، مطمئن باشید این زخم هنوز چرکش بیرون نزده، دیر نیست اون روزی که مردم فقیر از جنوب شهر به شمال شهر حمله کنن تا زنده بمونن… کینه ادم ها رو نگاه کنید جامعه طبقاتی شده به شدت و فاصله ها زیاد شدن. اونها به خیال خودشون به زودی میان دنبال حقشون که از شماها بگیرن.
    اون وقت دیگه یکی دو نفر نیستن، وقتی عددشون از هزار نفر بالاتر بره، تمام جرثقیل های تهرانم جمع کنید برای اعدامشون کمه….

    به جای اینکه ادای واقع گرایی در بیارید و دیگران رو به روشنفکر بازی متهم کنید، به اینده سیاه و اجتناب ناپذیر جامعه تون فک کنید بدبختا

  14. gholi
    22 ژانویه 2013 در 14:17 | #14

    آقا امیر در مورد پارادوکسی که مطرح کردید که اگر تعداد از هزار بگذره … جای یک روز توی چند روز اعدام میکنن که جرثقیل کم نیاد.
    بعد هم انقدر احساسی به قضیه نگاه نکنید! والا کسی یهو از آسمون نیفتاده! همه پدر و مادر دارن، خواهر و برادر دارن، دوست و آشنا دارند، بالاخره کسی رو دارند که براشون دلسوزی کنه! خب این یعنی اینکه همه رو باید ولشون کنن برن که یه وقت خواهر یا پدرشون ناراحت نشه؟ تکلیف مردمی که با چاقو و قمه مورد حمله قرار میگیرن چی میشه پس؟ تکلیف این ناامنی چی میشه؟ تکلیف ناراحتی مردمی که مورد حمله قرار گرفتن و چه بسا هزینه های جبران ناپذیری هم دادند چی میشه؟ فکر میکنید تمام کسانی که زجه و گریه زاری کردن فقط همین دو نفری هستند که شما تصاویرشونو دیدید؟
    تا الان شل گرفتن درست! اما بالاخره باید از یک جا شروع کرد و جلوی این ناامنی ایستاد! نمیشه گفت چون تا الان با زورگیرا کاری نداشتن پس از این به بعد هم کاری نداشته باشند تا تناسب برقرار شه! یا شما رو دو بار خفت کردن پس بذار ده بار دیگم خفت کنن که یه وقت نگیرنشون که ننه باباشون ناراحت بشن!
    یعنی زورگیری نکردن خیلی سخته؟ اینکه از این عده بخواین با چاقو و قمه به جون مردم نیفتن خیلی سخته؟ کسی که چنین کاری رو میکنه باید منتظر عواقبشم باشه! اگرم فکر میکنه هزینش سنگینه مثل آدم زندگی بکنه!

  15. علیرضا
    22 ژانویه 2013 در 16:09 | #15

    شما احتمالا در خارج از کشور داری با خیال راحت زندگی می کنی و اگر همین دو جوان به ظاهر مظلوم زورگیر یکبار طعم تیزی قمه را به رگهای گردنت می چشناندند و یا ناموس نداشته ات را به خاطر سرقت یک کیف چند متر روی زمین می کشاندند و دست اخر هم به او تجاوز می کردند، الان گوه می خوردی که مطلبی در حمایت و مظلومیتشان بنویسی/ آخه دیوس این دو جنایتکاری که۲۷ شهروند بیگانه را از زیر تیغ قمه مستحق طرفداری هستند؟ باید یه بار طعمه اینها بشوید تا بفهمید که حداقل ۱۰ بار اعدام برایشان کم است. من هم یک گارگر هستم که نون شبم را به سختی در میاورم و انفاقا از نظر بدنی هم قوی هیکل هستم ولی آیا دلیل می شود که به مردم بیچاره با قمه حمله کنم و به ناموساشان تجاوز کنم/ آخه اینجوری که سنگ رو سنگ بند نمی شه/ یه موشت بی ناموس در خارج از کشور ژست حقوق بشر می گیرند و با عدام مخالفت می کنند/ خوب حتما براشون فرقی نمی کنه که کسی به ناموسشان تجاوز کنه و شایدم ناموس ندارند که این جرم را مستحق اعدام نمی دانند.

  16. امیرهادی انواری
    22 ژانویه 2013 در 16:54 | #16

    دوستان من اهل حذف نظرات نیستم. اما خواهش میکنم ادب خانوادگی خودتون رو به نمایش نگذارید. اجازه بدید دیگران از این انوار شما بی نصیب بمونن. با تشکر

  17. elmira
  18. rara
    22 ژانویه 2013 در 17:35 | #18

    میبینی هیچکس اینجا موافق شما نیست….من نوافق اعدام نیستم….اما اگه زور گیری همه جا رو بگیره نیدونی یعنی چی?.تا حالا تو خیابوت خلوت بهت حملع شدع…بترسی دیگه از در خولنه بری بیرون.کمی هم به اونایی فکر کنیم که قربانی این زورگیری ها هستند….یه عده از خدا بیخبر

  19. sara
    22 ژانویه 2013 در 17:43 | #19

    این ۴ نفر فقط ۷۰۰۰ تومن پول ندزدیدند. اینا خیلی‌ وحشی بودند.تو محلهٔ ما معروف بودند ولی‌ هیچکس جرات نمیکرد ازشون شکایت کنه. به برادر من با قمه حمل کردند. از پشت زدند کاپشنشو پاره کردند. بی‌چاره از استرس و ترس تا چند روز تمام تنش جوش زده بود. شبها نه ما خوابمون می‌برد نه خودش. با اعدام مشکل جامعه ما حل نمی‌شه ولی‌ فکر نکنید اینا فقط یه موبایل و یه کم پول دزدیدند. اینا اگه پاش می‌رسید آدم هم می‌کشتند.همشون چاقو دارن.

  20. بابک
    22 ژانویه 2013 در 21:38 | #20

    به نظرمن کار از این سوسول بازی ها گذشته که برای این جانوران دل بسوزونیم. من که ۱۰۰% با اعدام اینا موافقم.

  21. پسر بد
    22 ژانویه 2013 در 21:55 | #21

    @علیرضا
    از اونجا که خیلی با جسارت حرف زدی و به طرفت فحش میدی، خواستم مثل خودت حرف بزنم والا ازین عادتا ندارم.
    راحت بگم، ای گه خوردی که یه کارگری و نون شبتو به زور در میاری! مردک تو اگه میدونستی سختی چیه کامپیوتر و اینترنت نداشتی! مجبوری گه زیادی بخوری و دروغ بگی؟ بس که دروغ گفتن تو این مملکت عادی شده ببین چه ….شعری نمیگه این بشر

  22. پسر بد
    22 ژانویه 2013 در 22:03 | #22

    این روزا دیگه تشخیص درست از غلط کار سختی شده و همه چی آلوده به سیاست‌بازی!
    هیچ عقل سلیمی از دزد و لات بی‌سروپا حمایت نمیکنه (حالا بگذریم از علت‌یابی و اینا که داستانش نمیگنجه)
    فعلا دروغ، سیاست، طرفداری مغرضانه و برچسب‌زنی رواج داره و همه این اعدام‌ها نه برای احقاق حق کسی که برای زهرچشم گرفتن و ترسوندنه.
    فرض میکنیم که اعدام حقشه، خب، چرا در ملا عام؟ چرا با تخمه شکستن؟ چرا با شور و ولع تماشا کردن؟!
    چطور آدمی که از حلق‌آویز شدن یکی شادی میکنه میتونه آدم سالمی باشه؟
    میگین حقش اعدامه، خب برید یه جا اعدامش کنید، مثل اینهمه اعدام‌هایی که در خفا انجام میدین (نهایتش خانواده‌های قربانی رو واسه تماشا کارت دعوت بفرستین)
    پ.ن.: نه روشنفکرم، نه اداشو بلدم در بیارم. فقط دوس ندارم همه سرخوردگیهامو با دیدن آویزون شدن یه نفر دیگه جبران کنم

  23. سعید
    22 ژانویه 2013 در 22:52 | #23

    بچه ها باور کنین اعدام کردن اون هم در ملا عام دورو خواهد داشت:واسه ماها که داریم میبینیم شاید عبرت بشه ولی واسه آینده حماسه میشه بین نوجوونا که غصه اش گوش به گوش میشه کل تاریخ مرور کنین اعدام واسه عبرت دادن جواب نداده،.

  24. پويا
    23 ژانویه 2013 در 01:08 | #24

    زورگیرى جرم و جنایته و هیچ جاى دفاعى نداره…بعضی هاشون هم بعد از گرفتن پول بیخودی چاقو میزنن یا اعمال وحشیانه دیگه… و باید جلوش گرفته بشه. همه اینا درست
    اما هر مورد و هر شخص رو باید به اندازه جرم خودش مجازات کرد… چرا اونى که زر و زور نداره زجرکش بشه برای ۷۰ تومن اما اونى که میلیاردى برده حالشو ببره؟
    ترجیح میدین جوونا شغل و زندگى داشته باشن و مزاحم ناموستون نشن؟ یا اینکه مزاحم بشن و بعد شما دارشون بزنین و دست ببرین و … لذت انتقام رو ببرین؟ این دستگاه عدالت و امنیته یا سیستم انتقام و شکنجه و لذت؟

    شما که خیلى ناموس پرستى اون روز که …. رو دزدیدن و بهش تجاوز کردن و بعد هم سوزوندنش صدات دراومد؟ اون وقتی که یک دختررو …. با کتک سوار میکنه و بهش هزارتا توهین هم میکنه صدات درمیاد؟ وقتى یه دختر میبینى احترامشو نگه میدارى؟

  25. مهمان
    23 ژانویه 2013 در 01:22 | #25

    شماهایى که موافقه اعدامید ، پس اعدامهاى کسایى که ٣٠٠٠ میلیارد زدن به جیب چیشد ؟ اعدام ….. چى شد که اون همه جوان بیگناه تو …..کشت ؟ حالا دلتونو به این اعدام این ٢ خوش کنین که جرمشون اعدام نداشت . اگه با اعدام همه چى حل میشد الان تو اروپا و امریکا و …… روزى باید ۵٠ نفرو اعدام میکردن تا امنییت برقرار میشد

  26. رادی
    23 ژانویه 2013 در 03:40 | #26

    با سلام ، ۱-به نظر من اینها دو تا جوان نبودن ، اینها دو تا حیوان بودن ، فرق انسان و حیوان در عقل و دانش و شعور و جدانه ، کسی که حاضره واسه بدست آوردن پول برای نجات مادرش به جان و مال و ناموس مردم تجاوز کنه و با زور و قلدری ازشون پول سرقت کنه،ذره ای از انسانیت و وجدان و مروت و جوانمردی و شرف نبرده و فقط یه حیوان دو پا هست و بنظرم اعدامش هیچ اشکالی نداره چون وقتی واسه جامعه و مردم جامعه مثمر نیست پس همون بهتر که زنده نباشه ، ۲- اون مادر و خواهری که میدونه پسر و برادرش شرور و عوضی و دزد و راهزن و سارق و زورگیر هست باید قبل از اینکه چنین اتفاقی برای پسر و برادرش بیفته این رو بدونه که خون پسر و برادرش از خون بقیه آحاد مردم رنگین تر نیست و اونو باید فوری به پلیس معرفی کنه تا بعنوان مادر یا خواهر نمونه مورد تشویق جامعه قرار بگیره ، ۳-من اگه بشخصه مادر یا پدرم هم از فرط بیماری و نداشتن پول تلف بشه یا فوت کنه حاضر نیستم این پول رو از راه ناجوانمردی و دزدی بدست بیارم چون بنظرم تمام اینها آزمایشی است از خدای بزرگ .۴- در جواب اون دوستی که فرموده بودند یه روزی جوانهای پایین شهری میوفتن به جون بالاشهری ها باید عرض کنم ، هرکسی دوست داره پول دار بشه فقط نباید وحشی و راهزن و دزد باشه بلکه میتونه درس بخونه بخودش زحمت بده فکر کنه بخدا توکل کنه دکتر و مهندس بشه و بعد هم پولدار میشه،بله هرکسی که تو خونه بخوابه و تنبلی کنه هیچوقت به جایی نمیرسه بقول شاعر نابرده رنج گنج میسر نمیشود مزد آن گرفت که جان برادر کار کرد. ۵-مطمئن باشید که اعدام دو حیوان انسان نمای به قول شما جوان بزودی باعث درس عبرت برای بقیه حیوانهای دو پای انسان نما میشه و من و شما براحتی میتونم اموالمون رو که برایش زحمت کشیدم رو براحتی توی خیابان و بانک و صرافی و طلافروشی جابجا کنیم و هیچ حیوان انسان نمایی هم به ما حمله نکنه،۶- من هم موافق هستم که در کشور خیلی دزدی ها میشود اما دزدی ۳۰۰۰هزار ملیاردی باعث ترس و وحشت و خدای ناکرده ضرب و جرح کسی نمیشه و فقط رد مال و تحمل حبس میتونه آبسردی باشه بر این عمل زشت ولی وقتی یه حیوان انسان نمایی به آدم حمله میکنه و با قمه و چاقو ضربه میزنه اگه خدای ناکرده دستت یا صورتت زخمی بشه ایرادی نداره؟؟؟۷- من از نیروی انتظامی و قوه قضائیه بخاطر این اعدام بسیار متشکرم و امیدارم ادامه دار باشه . ۸- به نوبه خودم برای اون دو حیوان انسان نما با توجه به اینکه شاکی خصوصی اعلام رضایت نمود و فقط بعلت جنبه عمومی اعدام شدند ، از خدای کریم و رحیم و بخشنده میخوام که ببخشتشون و دیگه تو اون دنیا عذابشون نکنه چون بهرحال تمام ما انسانها از کوچیک تا بزرگ گناهکاریم و اگه توی این دنیا مجازات نشیم قطعا” توی اون دنیا مجازات خواهیم شد پس خدا هممون رو ببخشه .در عین حال از کلیه سروران عزیزم معذت میخوام و واسه نظرات همه احترام قائل هستم .

  27. رادی
    23 ژانویه 2013 در 03:51 | #27

    ببخشید یه چیزی یادم رفت اینکه بعضی از دوستان فرمودند که چرا اعدام در ملاءعام باید انجام بشه؟؟؟باید عرض کنم اگه قرار باشه توی زندان مثل بقیه اعدام بشه که دیگه درس عبرتی برای بقیه حیوان ها نیست ، بعدش هم هیچ انسانی از حق آویز شدن انسانی دیگه خوشحال و شادمان نمیشه ، بلکه انسانها از حیواناتی که سالم و نیست و خوی وحشی گری و شیطان صفتی در وجودشان رخنه کرده خوشحال میشن ، ببخشید آیا شما وقتی میشنوید محموله مواد مخدر دستگیر شد خوشحال نمیشید؟وقتی میشنوید راهزنان و دزدان دستگیر شدند خوشحال نمیشید؟وقتی میشنوید دوتا حیون که به دو تا دختر توی خیابان تجاوز جنسی کردن و بعد هم ازماشین پرتشون کردن رو پلیس دستگیر کرده و میخواد اعدامشون کنه خوشحال نمیشید؟ببخشید بنظرم شماهایی که ناراحت میشید یا از جنس همون دزدها هستید یا انسانی غیر طبیعی و غیر سالم هستید برید خودتون رو به روانشناس نشون بدید،اگه قرار باشه کسی ندونه که مجازات سرقت و دزدی مسلحانه و شرارت و قمه کشی اعدام هست ، که همینی میشه که الان هست اما وقتی با چشم خودشون این اعدام دوتا حیوون رو ببینن مسلما” هنگامی که دارن با چاقو به جون و مال و ناموس مردم تجاوز میکنه وقتی صحنه اعدام جلوی چشمشون بیاد قطعا” یا از ادامه جنایت خودداری میکنن یا با علاوه بر اینکه به اون شخص در برابر بقیه دزدها کمک میکنه بلکه توبه میکنن و میشن کسی مثل تختی و پلهوانهای قدیم

  28. Niki
    23 ژانویه 2013 در 08:02 | #28

    agar Edam khoobe va javab mide chera dozd e 3000 milyard $ va bghie dozdiha ra edam nemikonand???

  29. مموس
    23 ژانویه 2013 در 09:18 | #29

    امثال آریا، علی سراج، ایران، بینام، کیان، قلی و علیرضادر واقع به جای این که به خودشان سختی فکر کردن را بدهند، مسیر راحت تر، یعنی توجیه دلایل دیگران را برای راحتی ذهن خودشان انتخاب می کنند. باید از این دست افراد پرسید اگر فرزند شما – یا حتی یکی از اقوام شما – در آیندۀ تاریکی که خیلی هم دور نیست، دست به زورگیری زده و اعدام شوند، آیا باز موافقید که حکمشان با جرمشان متناسب بوده است؟ به جای این توجیهات دم دستی و ساده انگارانه، به این فکر کنید که در کشوری که میلیاردها میلیارد دلار درآمد نفتی داشته و دارد، میلیاردها میلیارد دلار منابع معدنی و طبیعی دیگر دارد، و تا این حد منابع انسانی قوی، چرا باید نمادهای فقر آنقدر زیاد باشد که شاهد اعدام افراد به جرم زورگیری باشیم؟ چرا فردی که به گفتۀ خودش تحت پوشش کمیتۀ امداد بوده باید برای تهیه هزینه درمان مادرش دست به زورگیری بزند؟ این چه جور پوششی است که با میلیاردها تومان درآمدی که کمیتۀ امداد دارد باز هم فرد آنقدر فقیر است که دست به چنین کاری می زند؟ و به خاطر داشته باشیم در اوج غرور و سبک سری جوانی این کار را می کند. آیا خود شما با این طرز فکر خشونت باری که دارید، اگر قدرت و جسارت این دو اعدامی را داشتید اقدام به زورگیری نمی کردید؟ والله که می کردید.

  30. بله حق با شماست
    23 ژانویه 2013 در 09:21 | #30

    این جماعت حقشونه !
    وقتی خودتو پدرتو برادرتو خفت کنن و بهتون قمه و چاقو هم زدن و امنیت محله رو به گند کشیدن که شب از ساعت ۸ به بعد ترسیدی بری بیرون اون موقع میفهمی !!!

  31. ماهان
    23 ژانویه 2013 در 10:06 | #31

    از ۱۵ نفر هادی جان، ۱۱ نفر مخالف تو هستن و ۴ نفر موافق…
    فکر کنم هنوز وقتش نشده از عدالت، آزادی، حقوق انسان و دموکراسی تو این مملکت حرف زد و تبلیغ کرد.
    ملتی که به نخبه کشی از صد ها سال پیش زبانزد هست و مجبور بود زمان شاه به آمریکایی ها حق توحش بده.
    ملتی که احمدی نژاد رو به خاتمی ترجیح داد…
    ملتی که یکبار نخواست که امثال رشوه خورها، اختلاس گرها، شکنجه گرها، مال مفت خورها، کلاش های سیاسی ظالمش در ملاء عام اعدام بشن…
    ملتی که نفهمید اعدام این دو نفر در ملاء عام بیش ازآنکه آیینه عبرت بزهکارانی از این دست باشه، برای گرفتن زهرچشم از همین مردم بوده…
    … بهتره به جای پارک، ورزشگاه، دارالتأدیب، آموزشگاه، مراکز بازپروری، اشتغال، رفاه و از این دست براشون “اعدامگاه” درست کرد تا برای همین سر سوزن امنیتی که به زور سرنیزه و اعدام و زندان، …..براشون تأمین کرده، کف و هورا بکشن و بگن “نیروی انتظامی…تشکر، تشکر”
    کاش قطره ای از خون اونایی که رفتن جبهه های جنگ و حتی جنازه شون پیدا نشد تو رگ این ملت بود

  32. nader
    23 ژانویه 2013 در 12:39 | #32

    Shoma yeki bepicheh jolo machineton ham mikhayin Edamesh konin – Mellate Asabaniyee hastin

  33. احمدی
    23 ژانویه 2013 در 13:59 | #33

    سلام عزیزان این ها نه کسی را کشته بودند و نه به کسی تجاوز کرده بودند فقط زورگیری ساده که در فیلم دیدید و با یک سابقه کیف ربابی در پرونده اشان بنابراین باید متناسب با جرمشان مجازات می شدند حداکثر مجازات برای ان ها تبعید شلاق و یا قطع دست بود نه اعدام!

  34. بابک
    23 ژانویه 2013 در 15:54 | #34

    سلام همه کامنت ها را از بالا تا پائین با دقت خواندم که ایکاش نمیخواندم و در همان بیخبری میماندم باور کنید تمام تنم به لرزه درآمد تازه اینها نظر افرادی است که مثلآ جزو قشر باسواد وآگاه جامعه محسوب میشوند به کامپیوتر و اینترنت دسترسی دارند چندین بار با انواع ادبیات و جمله بندی توضیح دادی که منظورت چیه و چی میخوای برسونی ولی باز نفر آخری عین همان اولی (با کمی تغئیر در جمله بندی)نظر گذاشته و این برای من نوعی که دل نگران آینده هستم یعنی نا امیدی محض یعنی فکری خراب یعنی دردی جانکاه و جانسوز یعنی مرگ تدریجی

  35. م ب
    23 ژانویه 2013 در 16:47 | #35

    جهان سومی! فقط فکر انتقامی.هدف مجازات تنبیه است نه انتقام

  36. م ب
    23 ژانویه 2013 در 16:54 | #36

    بابک :
    سلام همه کامنت ها را از بالا تا پائین با دقت خواندم که ایکاش نمیخواندم و در همان بیخبری میماندم باور کنید تمام تنم به لرزه درآمد تازه اینها نظر افرادی است که مثلآ جزو قشر باسواد وآگاه جامعه محسوب میشوند به کامپیوتر و اینترنت دسترسی دارند چندین بار با انواع ادبیات و جمله بندی توضیح دادی که منظورت چیه و چی میخوای برسونی ولی باز نفر آخری عین همان اولی (با کمی تغئیر در جمله بندی)نظر گذاشته و این برای من نوعی که دل نگران آینده هستم یعنی نا امیدی محض یعنی فکری خراب یعنی دردی جانکاه و جانسوز یعنی مرگ تدریجی

    خدا از دهنت بشنوه

  37. نگار
    23 ژانویه 2013 در 21:50 | #37

    این نفرتی که در بین ایران جماعت موج میزنه رو در هیچ ملتی ندیدم…
    حالا حالا کار داره .شاید باید سه چهار نسل بیاد بره شاید یه تغییری انجام بشه
    بیخود نیست که مملکت هر روز داره پس رفت میکنه .به قول دوستمون تازه اینا از قشر با سواد هستند که به کامپیوتر و اینترنت دسترسی دارند وااااای به حال مردم عوام کوچه خیابون
    واقعا خلایق هر چه لایق

  38. nader
    23 ژانویه 2013 در 22:34 | #38

    حکومت عربی ایران خشم و عصبانیت زیاد نسبت به مردم داره. این موضوع رو ۳۰ ساله دیدیم. اگه بتونه ایرانی‌ رو واسه خیلی‌ چیزا اعدام میکنه. از قتل و تجاوز تا بی‌‌ احترامی به امام‌های حرومزاده عرب. مردم ساده و عصبانی‌ هم اینجا جم شدن میگن حقشونه – تا اینا باشن دیگه زور گیری نکنن. صد‌ها نفر هم واستادن به تماشا و تحسین مبارزه حکومت عرب با ۲ نفر بدبخت. آدم معمولی‌ حتا اگه مووافق با اعدام این ۲ نفر باشه، نمی‌ره واسته تماشا کنه.

    از این حکومت ایردا نگیرین – از این مردم هم ایراد نگیرین – واسه هم ساخته شدن و با وجود این که از هم ارد میگیرن – در خیلی‌ از اصول با هم موافقنن.

  39. nader
    23 ژانویه 2013 در 22:37 | #39

    حکومت عربی ایران خشم و عصبانیت زیاد نسبت به مردم داره. این موضوع رو ۳۰ ساله دیدیم. اگه بتونه ایرانی‌ رو واسه خیلی‌ چیزا اعدام میکنه. از قتل و تجاوز تا بی‌‌ احترامی به امام‌های حرومزاده عرب. مردم ساده و عصبانی‌ هم اینجا جم شدن میگن حقشونه – تا اینا باشن دیگه زور گیری نکنن. صد‌ها نفر هم واستادن به تماشا و تحسین مبارزه حکومت عرب با ۲ نفر بدبخت. آدم معمولی‌ حتا اگه مووافق با اعدام این ۲ نفر باشه، نمی‌ره واسته تماشا کنه.

    از این حکومت ایردا نگیرین – از این مردم هم ایراد نگیرین – واسه هم ساخته شدن و با وجود این که از هم ایراد میگیرن – در خیلی‌ از اصول با هم موافقنن.

  40. mohammad houshmand
    23 ژانویه 2013 در 23:21 | #40

    کامنت ها را خواندم عرق سردی بر بدنم نشست نفرتی که در بعضی گفته ها موج می زند مرا به یاد اوایل انقلاب انداخت سالها بعد از انقلاب ما هنوز انقلابی فکر می کنین انقلابی می نو یسیم و انقلابی عمل می کنیم غافل از آنکه سالها گذشته است مگر در انقلاب فرانسه تا کی خون ریخته می شد چند سال است که می کشیم آیا با اعدامهای گله ای قاچاقچیان بوسیله جناب خلخالی در سالها قبل مشکل مواد حل شد حالا که کراک و هزار کوفت و زهر مار دیگر هم اضافه شد. دقیقا الان می فهمم مشکلات کشورهای عراق و افغانستان پاکستان و دهها کشور جهان سومی و اینقدر ناامنی چیست تقصییر هیچ کشور خارجی نیست این فقر فرهنگی است که آنها را به اینجا کشانده و ما هم داریم به همان جهت می رویم سالهاست داریم شاخ وبرگ را می زنیم و از ریشه غافلیم این ره که می رویم به ترکستان است.تمام شد با اعدام این دونفر مشکل زور گیری حل شد برید خونه هاتون راحت بخوابید اگر این قدر بی ادب هستید که زشت ترین کلمات را نثار کسی می کنید که فقط نظرش را گفته و شما با آن مخالفید شما از آن زور گیر فقط یک قمه کمتر دارید اگر می داشتید و نویسنده این مطلب را درکنار خود میدید مطمعنا همان کار زور گیر را می کردید.اگر خیلی هنر دارید به جای عربده کشی در اینجا ببین حقت را چه کسی می خورد خر اورا بچسب. متاسفانه ما همیشه مظلوم کش هستیم و در جایی که کسی نیست عربده می کشیم و فحش می دهیم همین که می خواهی با فحش و ناسزا نظرت را قالب کنی معلوم است که حق با تو نیست و داری چرت وپرت می گویی و گرنه در محیطی مثل اینجا چه نیازی به این حرفا است بله هیچکس با اصل موضوع مخالف نیست هیچکی نمی گوید زور گیری باید بدون مجازات باشد مساله سر هماهنگ بودن جزم و مجازات است آیا به صرف اینکه یک فیلم در اینترنت پخش شود باید مجازات تفاوت کند این چه قانونی است که با این عوامل تغییر می کند.

  41. nader
    24 ژانویه 2013 در 00:10 | #41

    Bala Berid – Payyen Biyaein – Mojazate in kar Hich jaye doniya Edam nist

  42. علی
    24 ژانویه 2013 در 02:39 | #42

    این دوستانی که گفتن اعدام حقشونه به اسلام اعتقادی دارن؟ کجای اسلام گفته مجازات اینا اعدام هست؟
    دوستان تا حالا به این توجه کردین که امکان داشت اینا تو زندان متنبه شن و دیگه دنبال این کارا نرن؟ من خودم کسی تو محلمون می شناسم که دزدی می کرد و بعضی مواقع مواد هم پخش می کرد ولی الان بعد از زندان داره تو یه تعمیرگاه کار می کنه و با دوستاش تو محرم هیئت هم راه می ندازن و واقعا متسفم که چه بسر دین و فرهنگ ما اومده.

  43. علی
    24 ژانویه 2013 در 02:46 | #43

    راستی به این نکته هم توجه کنید که دیگه از این به بعد زورگیرا انتحاری میان جلو چون می دونن اگه گیر بیفتن کارشون تمومه

  44. Tara
    24 ژانویه 2013 در 12:19 | #44

    vaala man Iran zendegee nemeekonam valee bacheye Tehranam, harsalam meyam Iran, kholase ke medoonam tooye mamlekatam chee meegzare, man khodamo mezaram jaye oonayee ke maleshoono mebarand, kheyleeyashoon javoonand, zahmat mekeshand, chandja kaar mekonand kholase meedoand ke tooye in vazeeyat zendegeeshoon ro begzaroonand, inayee ke zoorgeerand, be nazare man ke jaaneeyand! Az ashghaal ham ashghaal tarand! valee mojazateshoon eedam neest! valee chonke faghr dare beedaad mekone va vaghean bakhshe asaseeye jamee roo be zavale, in baadbakhtaro koshtan ke shayad betoonand jeloye harjo marj ro begeerand! vagarna, aadam ke nakoshtand ke eedam beshand, dozd boodand, khodavakeelee eedam nabayad meshodand

  45. پیام
    24 ژانویه 2013 در 22:21 | #45

    تا زمانی که برای دیدن صحنه اعدام، عده ای از درخت بالا میرن تا موبایلشون تو محل مناسب برای فیلم برداری قرار بگیره، انتظار توقف حکم اعدام و درخواست اون فقط یه پز روشنفکرانه ست، که نشون میده چقدر کسایی که این تقاضا رو دارن از واقعیت جامعه خودشون جدا افتاده هستند.

    این جملات عمق فقر فرهنگ و جامعه و توحش ما را به خوبی بیان می کند و اطمینان دارم که تا زمانی طولانی شاید جندین قرن این توحش بیشتر نشود، کمتر نخواهد شد.

  46. مهیار
    25 ژانویه 2013 در 14:26 | #46

    امیرهادی عزیز … هرچند این عجولانه ترین تصمیم تاریخ دستگاه قضای کشور رو تقبیح می کنم و به نظر ناعادلانه ترین کار ممکن رو در حق اون دو جوان انجام دادند تا چهره ی خودشون رو در برابر فشار ترمیم کنند … ولی با نشان دادن ضجه ی خواهران این افراد اعدامی موافقم .

    این آقایونی که این بالا نوشتن همه ی زورگیرا باید اعدام بشن و تا حرفی می زنیم میگن اگه از خواهر خودت زورگیری میکرد هم میومدی این حرفو میزدی … بعله باید بگم بعله میومدم همین حرفو میزدم … مگه فکر کردین از خواهر من دزدی نشده؟ کیفش رو تو خیابون زدن و خودش رو دنبال کیف روی زمین کشوندن … من هم به نوبه ی خودم اگه دستم به اون زورگیر موتورسوار که این کارو کرده برسه زنده اش نمیذارم … ولی این چه ربطی به اون داره؟ با اعدام دو تا زورگیر خرده پای (هفتادهزار تومانی) جامعه اصلاح میشه؟؟ کجای کارین آخه؟ اون زروگیرای دم کلفت و سابقه دار با این صحنه و با این صحنه آرایی جری تر میشن که … اون قمه های غلاف شده رو هم که در میارن … مث که با جماعت خلاف کار و لجبازیشون اشنایی ندارین ها … جون دو تا جوون رو الکی بدون هیچ مدرک و قانونی در عرض یک هفته گرفتن … خدا ازشون نگذره … این بود عدالت حضرت علی (ع)؟؟؟

  1. 22 ژانویه 2013 در 11:05 | #1
  2. 13 فوریه 2013 در 18:14 | #2